ingredienser

Oppskriftstype

Ingredienser

• 1 time 40 minutter

Ribba smaker nesten bedre dagen derpå når den blir glasert i deilige asiatiske smaker og pakket inn i myke bao buns. Serverer du dette til dine gjester høster du garantert masse skryt.

• 3 timer

Vaskeekte engelsk Christmas Cake tar litt tid å lage, holdbarheten på kaken gjør den til perfekt julegave til noen du er ekstra glad i.

• 15 minutter

Denne varianten av rømmegrøt har du garantert ikke prøvd før. Enkel og raskt blir dette familiens nye favoritt.

• 15 minutter

Denne svært så dekadente rømmegrøten vil få gjestene ved bordet til å måpe. Lite visste de at rømmegrøt kunne smake så godt.

• 30 minutter

Falafel er perfekt studentmat - billig og lettlaget. Dessuten er denne oppskrfiten en fin måte å bruke opp kokte poteter eller også pakken med potetlomper i kjøleskapet.

• 45 minutter

Gjørmekake forbinder de fleste med noe annet, men det er det amerikanske navnet på denne type kake. Uansett navn, den skal være klissete.

• 1 time

Gresskar er utmerket i kaker, også til andre formal enn den klassiske gresskarpaien. Gresskar gjør sjokoladekaken ekstra saftig og holdbar.

• 2 timer 30 minutter

Beouf Bourginon er herligsk fransk. Den perfekte selskapsrett, når det skal slås litt ekstra på stortromma. Den kan helt fint lages i god tid i forveien, da smaker den enda bedre.

• 30 minutter

Disse eplemuffinsene smaker herlig. Det du legger på toppen er avgjørende. Det kan du lage med de fleste frokostblandinger av det sprø slaget,

• 2 timer

Opprinnelsen til denne kaken er nær sagt selvsagt amerikansk. Mye av alt er typisk for kakene som faller i smak der. Denne utgaven er søt

• 40 minutter

Galette er en fransk bakst som kan anta mange former, alt fra Bretagnes berømte til ulike typer terte med eller uten fyll.

• 30 minutter

Salt, søtt, myk og sprøtt. Det er vinneroppskriften på denne desserten som blir ekstra godt med norske epler.

• 3 timer

Her blir epler med litt tilbehør til deilige småkaker. Nemlig eplemunker.

• 1 time

Opp-ned plommekake med høstens plommer er herlig å servere til kaffen eller som dessert. Den smaker best lun med vaniljesaus, pisket krem eller is til.

• 3 timer

Sjokolademoussekaker imponerer alltid. Dessuten smaker de himmelsk.

• 30 minutter

Den klassiske amerikanske pastaretten mac 'n cheese er virkelig kosemat. En favoritt blant både voksne og barn.

Gi fårikålen en pause, denne palestinsk-jordanske lammetradisjonen er både farge- og smaksrik

Mansaf er både et syn for øyet og en fryd for ganen som er forbeholdt de store anledninger. Men som også passer inn i vår lokale søndagsmiddagtradisjon.

En knallgrønn fiskerett skaper stemning rundt matbordet

En knallgrønn fiskerett skaper stemning rundt matbordet

Nå som den norske purren er på sitt beste, bruk den som topping på fisk. Med en smakskraftig rødvinssaus, blir dette det rene festmåltidet.

Her finner du oktoberutgaven av Apéritif magasin

Her finner du oktoberutgaven av Apéritif magasin

I denne utgaven av magasinet Apéritif ser vi blant annet på burgundprisene, og spør om det franske kjøkken er dødt.

Dessert eller til kaffen – den smaker like godt uansett

Dessert eller til kaffen – den smaker like godt uansett

Eplekake er alles favoritt, og denne er raskere å lage enn mange andre. Og den smaker himmelsk.

Superenkel men også mettende pastarett uten kjøtt

Superenkel men også mettende pastarett uten kjøtt

Pastaretter er for mange førstevalget når lettvinte middager skal på bordet. Dagens variant er imidlertid ikke blant de vanligste.

Det er nå vi trenger sommerstemning: Danmark møter Karibia
Ukens drink

Det er nå vi trenger sommerstemning: Danmark møter Karibia

Med dansktappet rom og dansk hylleblomstlikør som en daiquiri i glasset kan bare høsten komme.