På London-restauranten Dirty Bones i Soho vil de at gjestene skal ta gode Instagram-bilder, ifølge Finedininglovers.com. Derfor får de utlevert et led-kameralys og et vidvinkelobjektiv som kan festes på mobilen.
Dermed unngår restauranten det som er manges mare, nemlig ikke-representative matbilder som virker mer frastøtende enn inviterende på potensielle gjester. Og da er den potensielle reklameeffekten som ligger i at gjester poster bilder på Instagram, borte eller sågar negativ.
Ifølge restaurantsjef Cokey Sulkin er dette service overfor gjestene: - Vi jobber konstant for å skape kreative cocktails og retter som både er fristende smaksmessig og visuelt. Derfor hjelper vi folk til å ta det perfekte bildet av det de får servert.
Hun forteller at gjestene på Dirty Bones er storforbrukere av tjenester som Instagram. Dirty Bones Soho er den fjerde London-filialen av denne restaurantkjeden som åpnet i 2014. Konseptet er sterkt amerikanskinspirert med Ross Clark, tidligere sjef for Fat Ducks eksperimentkjøkken, som hjernen bak de kreative og lekne vriene på amerikanske klassikere som hot dog og steak.