Allerede i november 2006 hadde nærmere 2.400 utstillere fra 45 land reservert et samlet standareal på 41.000 kvadratmeter. Alle de store regionene i verden vil være representert på messen, enten som individuelle utstillere eller på nasjonale paviljonger, som blant andre Italia, Spania, Frankrike, og USA.
De fleste ledende virksomheter stiller ut på Vinexpo, bl.a. Constellation og E&J Gallo Winery (USA); Marques de Caceres, Miguel Torres og Domecq Wine España (Spania); Luigi Cecchi & Figli og Gruppo Italiano Vini (Italia); Skalli Family Wines, C.V.B.G. Dourthe-Kressmann, Groupe Boisset, Rémy-Cointreau, Champagne Louis Roederer, Baron Philippe de Rothschild (Frankrike); Sogrape og The Symington Family Port Companies (Portugal); Henkell & Söhnlein Sektkellereien (Tyskland); Concha Y Toro og Santa Rita (Chile); Trapiche (Argentina); Distell Ltd (Sør-Afrika) og ikke å forglemme Cristall Moscou Distillery (Russland).
Marketers, det nye området på Vinexpo for salg av vin og brennevin, er en kilde til ytterligere inspirasjon for de besøkende samt utstillernes salgs- og markedsføringsansvarlige. Koala Internacional (Spania), Skalli & Rein Consulting (Frankrike) og Dakls (Tsjekkia) er blant noen av de firmaene innenfor trykksaker, emballasje, møbler og markedsføring man kan møte på Marketers. Flere enn 40 utstillere har allerede meldt seg på, opplyser Vinexpo i en pressemelding.
På den nye versjonen av www.vinexpo.com får utstillere, besøkende og samarbeidspartnere adgang til langt flere serviceytelser og informasjon. Med "My Vinexpo" kan de besøkende forberede sitt messebesøk, se arrangementsprogram og skrive ut hallplanen.