Resultatet etter skatt ble på drøyt 7,6 milliarder kroner, skriver e24.
Zero slo an Det er primært økt salg i Asia og Europa som løfter salget for verdens største produsent av alkoholfrie drikkevarer. Spesielt har Cola Zero slått an i Europa, mens det i Japan har vært kaffefedrikken Georgia Coffee som har solgt godt så langt i 2007.
Men Coca Cola har verden over fått merke at sukkerfylt brus er blitt mindre populært. Stadig flere velger sunnere alternativer som vann eller lettbrus, og det har redusert selskapets overskudd.
Mye markedsføring
Coca-Cola har brukt store summer på markedsføring for å snu den negative trenden selskapet har slitt med, og i 2006 økte Coca-Cola markedsføringen med cirka 2,4 milliarder kroner. Hovedkonkurrenten PepsiCo har slått Coca-Cola kraftig på salget av leskedrikker de seneste årene, og Coca-Cola akter å slå tilbake.
Selskapet tjener fremdeles gode penger i USA, men markedet er uten vekst og priskonkurransen er hard.