Restaurantgjester og restauranter blir stadig mer bevisst på kosthold. Derfor velger fler og fler sukkerfrie drikker fremfor drikker med sukker. Pepsi Max er en sterk merkevare uten sukker, mener AC Nielsen. Selskapet har gitt Pepsi Max Merkestyrkeprisen for 2007.
Tidligere har blant annet Toro, Farris, og Coca-Cola blitt tildelt denne utmerkelsen.
I juryens begrunnelse heter det at Pepsi Max har klart å styrke posisjonen sin ytterligere på tross av stadig tøffere konkurranse i et voksende marked.
- En stor fjær i hatten for oss, kommenterer Atle Jacobsen, Country Manager i PepsiCo Norge.
Tall fra de tre første månedene i år viser at nesten 56 prosent av colamarkedet var sukkerfritt. Det er en vekst på mer enn ni prosent siden årsskiftet. Det er den høyeste andelen for sukkerfri cola noen gang.
- Å komme til årets finale i ACNielsen Merkestyrkepris har vært vanskeligere enn noen gang. Etter en lang og grundig nominasjonsprosess ble vi stående igjen med fire sterke kandidater som alle er velkjente merker og har preget norsk dagligvare i 2006: Stimorol, Pepsi Max, Kims og Hansa var blant finalistene , sier Ellingsen.
Siden introduksjonen i 1994 har Pepsi Max hatt en kontinuerlig vekst i salg og markedsandel. Pepsi Max er en klar markedsleder innen sukkerfri brus.