- Vi er godt fornøyde med en salgsstigning som ligger over snittet i en svært konkurranseintensiv bransje. Vi har hatt størst etterspørsel på premium-variantene våre. Disse har vokst enda mer målt i verdi med 8,4 prosent. Det viser at vi er på rett vei med vår strategi, og at kundene våre setter pris på vårt gode øl, sier adm. direktør Harald Bredrup i Macks Ølbryggeri.
Mack har altså tatt markedsandeler i 2006. Tall for dagligvarebransjen fra analyseselskapet ACNielsen viser at Mack har en markedsandel på øl på 3,0 prosent målt i volum. Dette er bedre enn 2004 (2,7 prosent) og 2005 (2,9 prosent).
- Salgsutviklingen i 2006 kommer som følge av godt operativt salgsarbeid, operasjonell forbedring i hele organisasjonen og økning i investerte ressurser i salgs- og markedsarbeidet vårt, sier Bredrup.