På sikt vil alle EFFs nettsteder for Norsk Sjømat fremstå i ny drakt.
- Om du er forbruker eller arbeider i bransjen vil du fra fredag 4.11.2005 finne informasjon tilpasset deg på www.godfisk.no. Til nå har bransjen tastet seg inn på www.seafood.no for informasjon. Med den nye løsningen finner du alt på ett sted, forteller informasjonssjef i Eksportutvalget for fisk, Åshild Nakken.
Samtlige av Eksportutvalget for fisk sine nettsteder - i alt 12 - vil i løpet av første halvdel 2006 fremstå med den nye portalen.
- Portalen skal gi et bedre felles uttrykk for Norges største merkevare - Norsk Sjømat. Felles teknisk plattform og oppdatert design på alle sider skal bidra til det.
Portalen vil styrke markedsføringen av Norsk Sjømat i Norge og utlandet. I tillegg til oppskrifter og nyhetsstoff inneholder sidene store mengder faktainformasjon om Norsk Sjømat. Nettstedet er bygget opp for å henvende seg både til forbrukere, bransje, media og gastronomi.
Bak utviklingen står norske selskaper. Designet er levert av APT, mens iTet og Enonic har utarbeidet det funksjonelle i løsningen.
Kilde: EFF