Drikke
Finn rett vin til maten

Apéritif gir deg svar på det evige spørsmålet: Hva skal jeg servere til maten eller hva kan jeg spise til denne vinen?
27 Juni 2014 - 11:50

Apéritifs Polliste er faktisk unik i verdenssammenheng. Ingen andre nettsteder har en så omfattende oversikt over vin, øl og brennevin som også gir deg svar på hva du kan bruke produktene til.

Enten det er en vin, et øl eller brennevin vil du i de aller fleste tilfellene finne en anbefaling.

Ikke nok med det. Har du kjøpt en flaske vin du ikke vet hva du kan servere til, gir et raskt søk deg flere alternativer.

Gjør et søk selv etter yndlingsvinen din og se hva våre proffe smakere mener

Drikkeforslagene er nøye tilpasset den enkelte oppskriften av våre vin- og matfaglige eksperter. Du kan eksempelvis søke etter en vin som passer til lam og samtidig få forslag til oppskrifter.

Søk etter en vin som passer til lam

Det er lett å finne frem i Pollisten. Du kan velge mellom brennevin, vin og øl. Klikker du på vin, får du opp de forskjellige alternativene som eksempelvis rødvin, hvitvin eller rosé. Deretter kan du klikke deg frem til landene og regionene vinene er laget i.

Apéritifs Polliste er ikke bare den desidert største oversikten på nettet over hva du får kjøpt på polet. Du finner også informasjon og smaksnotater om vin som polet ikke lenger selger, men som du kanskje har kjøpt, smakt eller spart på. Det er nå flere enn 30.000 produkter du kan søke i.

På alle digitale plattformer

Du har tilgang til Pollisten enten du bruker pc, mobil eller lesebrett.

Libanon vokser mest på polet – denne produsenten er i særklasse

Enkeltdrueviner både av det ytterst lokale og det mer internasjonale slaget, men alltid biodynamisk dyrket og naturlig laget, det er den for Libanon unike formelen til Maher Harb.

Grisebillige burgundere

Det må viner til 159,90 som også smaker veldig godt, med rette kunne kalles i dag.

Den berømte ansjossausen colatura di alici er en direkte arv fra romernes garum

Den italienske ansjossausen, colatura di alici, fra Cetara på Amalfikysten har aner fra Romertiden, og lages i stor grad slik fortsatt. Vi har besøkt restauranten Acquapazza som lager sin egen saus.

By på en festrett av den lekre lammefileten med sesongens grønnsaker.

By på en festrett av den lekre lammefileten med sesongens grønnsaker.

Lammefilet er luksus - den er både liten og ytterst mør. Med denne oppskriften er det masse tilbehør som drøyer ut den eksklusive råvaren.

Når pærene er så gode som nå, fortjener de å spille hovedrollen

Når pærene er så gode som nå, fortjener de å spille hovedrollen

Søte pærer kombinerer utrolig godt med en smaksrik kremet ost, som gorgonzola eller annen type om du ikke liker blåmuggkarakteren.

Slik velger du vin til fårikål
Mat og vin i kombinasjon
Vin til fårikål

Slik velger du vin til fårikål

Stadig flere serverer fårikål som festmat, men hva serverer vi å drikke til den norske klassikeren?

Så enkelt kan du lage eplekake

Så enkelt kan du lage eplekake

Du baker rett og slett eplene. Utrolig godt, og en super løsning når du har epler som ingen lenger vil spise.