Vinmesse: Få med deg en rekke viner fra Portugal – et av de mest spennende vinlandene
Foto: (iStock - gustavofrazao)
Vinmesse 30. oktober,Vinmesse

Bli med på en eksklusiv vinmesse den 30. oktober, arrangert i samarbeid med Bona Fide Wines & Belmonte Wine Co. Unik mulighet til å møte og smake vinene til ti av Portugals fremste vinprodusenter.
11 September 2024 - 09:38

Vi inviterer til en spennende vinmesse hvor 10 anerkjente vinprodusenter fra Portugal kommer til Norge for å dele sine fantastiske viner. Dette er en unik mulighet til å møte vinprodusentene personlig og lære mer, mens du smaker på et bredt utvalg av deres beste viner.

Dette er en åpen smaking, og du står fritt til å velge selv hvilke viner du ønsker å smake. Her blir det servert alt fra komplekse rødviner til elegante hvitviner og spennende sterkvin, det vil være noe for enhver smak. Enten du er en erfaren vinkjenner eller nybegynner, vil du garantert finne mange nye favoritter blant de over 70 vinene som serveres.

Ta deg tid til å gå rundt, prat med produsentene og få et innblikk i historiene bak hver vin. Produsenter fra hele Portugal vil være til stede for å dele sin kunnskap for å gi deg en dypere forståelse av de unike kvalitetene i portugisisk vin.

Gå ikke glipp av denne sjansen til å oppdage de unike variasjonene som Portugal har å by på.

Liste over produsenter:

• Vinho Verde: Quintas de Melgaco
  • Douro: Luis Seabra | Folias de Baco (Uivo) | Symington Family Estates – Graham’s, Warre’s, Dow’s og Prats & Symington
  • Dao: Textura Wines
  • Bairrada: Filipa Pato & William Wouters
  • Lisboa: Ramilo Wines
  • Alentejo: Cortes de Cima | Quinta da Fonte Souto
  • Azorene: Azores Wine Company
  • Madeira: Companhia de Vinhos dos Profetas e Villoes

Masterclass

London-baserte Sarah Ahmed er i dag den ledende vinskribenten på Portugal. Sarah er mere kjent som The Wine Detective hvor hun publiserer sine smaksnotater og artikler. Hun bidrar aktivt med innhold til Portugals ledende vinpublikasjon Revista de Vinhos og internasjonale kjente vinmagasin som Decanter og The World of Fine Wine. Sarah har også bidratt til oppdateringen av den verdenskjente vinbibelen The World Atlas of Wine.

Bli med på Masterclass med Sarah Ahmed Foto: Wines of Portugal

Viktig informasjon

Du må ha billett til messen for å komme inn på Masterclass.

Påmelding til messen og Masterclass finner du til høyre på siden. Huk av under "velg foretrukket dato" hvilke billett du ønsker å kjøpe. Husk å se nøye under kursinformasjonen hvilken billett du bestiller. Pris for inngang til messen er 495 kroner og pris for Masterclass er 250 kroner.

Veibeskrivelse

En kort spasertur fra Tøyen T-bane finner du Factory Tøyen. En historisk tekstilfabrikk fra 1913. Buss 20 stopper også rett utenfor. Kjølberggata 21, 0653 Oslo

Billetter må bestilles i forkant. Det er ikke angrefrist på dette kurset, ei heller ved sykdom. Det går heller ikke an å bytte kurs eller dato. Ønsker du å gi dette kurset i gave anbefaler vi å kjøpe et gavekort.

Har du ikke smakt ekte balsamico før, blir du overbevist etter å ha lest dette

Har du ikke smakt ekte balsamico før, blir du overbevist etter å ha lest dette

Det er området rundt den vakre middelalderbyen Modena i regionen Emilia Romagna at den ekte balsamicotradisjonen kommer fra. Hos Acetaia Giusti blandes kunnskap akkulmulert gjennom 17 generasjoner med nytenkning.

Nå er lammeseongen i gang: Slik steker du en klassisk lammestek

Nå er lammeseongen i gang: Slik steker du en klassisk lammestek

En klassisk lammestek blir trolig helgens smaksopplevelse. Overveldende godt uansett.

Prøv deg som mesterkokk i dag
Bakt norsk kveite med agurksalat

Prøv deg som mesterkokk i dag

Denne lekre oppskriften er langt enklere enn den ser ut til.

Best av 1200 nyheter: Nok en gang gir denne vinmarken en vin i en klasse og med en kraft som er vanskelig å overgå
Tester

Blant de 1200 vinene som er testet før septemberslippet, er det mange klassikere som holder svært høy kvalitet - men også mørke skyer som truer i bakgrunnen.

Tsjekkisk vin møter Prinsens magiske meny
Winemakers Dinner 23. oktober i Oslo

Tsjekkisk vin møter Prinsens magiske meny

Bli med på en eventyrlig kveld med 6 viner fra den spennende vinprodusenten, Krasna Hora, kombinert med 5 retter fra den nyåpnede og kritikerroste restauranten, Prinsen.

Med norsk eplesider i drinken smaker den både forfriskende og ekte
Ukens drink
Eplesidercocktail med bourbon

Med norsk eplesider i drinken smaker den både forfriskende og ekte

Sammen med god bourbon og ekstra godt ingefærøl får du i tillegg en fyldig og lett krydret funnfull.