Synnøve Finden til Haugen-gruppen
Synnøve Finden ASA og Haugen-Gruppen AS har inngått en avtale om at Haugen-Gruppen blant annet skal representere Synnøve Finden i markeder som hotell, restaurant, og fastfood.
Redaksjonen
23 Juni 2007 - 18:45
Samarbeidspartnernes dagligvareavdelinger omfattes ikke av avtalen.
Partene er enige om at meierivarene fra Synnøve Finden vil passe fint inn i Haugen-Gruppens konsepter sammen med en portefølje av merkevarer fra hele verden.
Storkjøkken
Haugen-Gruppen er en etablert leverandør av storkjøkkenprodukter innenfor varegruppene matvarer, øl, vin og brennevin, med varemerker som Heinz, Twinings, Tabasco, Ybarra, Blue Dragon, Casa Fiesta, Mission Food, Corona Extra, Santa Carolina, Hardy's, Cognac Tesseron med flere.
På denne måten får Synnøve Finden tilgang til markedet gjennom ett av landets ledende storkjøkkenselskaper, som har vært kåret til årets leverandør 2 ganger, i 2003 og 2006.
Nytt tilbud
Haugen-Gruppen vil ha stor nytte av å kunne tilby sine kunder spesielt ost, men også andre meieriprodukter sammen med sine konsepter til produksjon og servering av for eksempel pizza, pasta, meksikansk mat, wraps, tapas og salater.
Kompetanse
Haugen-Gruppen har en sterk landsdekkende salgs- og markedsføringsorganisasjon med høy kompetanse hvor alle deres representanter har kjøkkenfaglig bakgrunn og i tillegg er utdannet vinkelnere.
Begynner i juli
Haugen-Gruppen vil begynne å jobbe med Synnøve Findens produkter mot kjeder og nøkkelkunder fra 1. juli. Strukturen rundt logistikk og ruting av ordrer fra grossistene skal være klar i løpet av august, og produktene vil være en del av Haugen-Gruppens portefølje fra 1. september 2007.
Forsiden akkurat nå