Større, enda bedre og til mange flere
Gode nyheter for serveringsbransjen. Apéritifs papirutgave blir fra nyttår distribuert til samtlige restauranter, barer og puber. Samtidig øker sidetallet med flere sider matstoff og ikke minst blir designet, som bladet fra før er kjent for, enda mer eleg
Redaksjonen
30 September 1999 - 18:40
Snart vil du som leser Apéritif på nett se magasinet med nytt design og forbedret funksjonalitet. Men vær trygg, med det samme stoffet som har gjort Apéritif til det mest leste nettmagasinet om mat og drikke på nettet.
Samtidig skjer det også meget spennende ting med papirutgaven. Da Apéritif kom på markedet for fire år siden, satte det en ny standard for fagblader til serveringsbransjen: Flott design og profesjonell journalistikk er stikkord. Selv om bladet fremdels betraktes som en ubestridt ener, har redaksjonen ambisjoner om å gi bransjen enda mer.
Større opplag
For at flest mulig skal få oppleve Apéritifs nye gode sider vil bladet bli distribuert til samtlige av landets restauranter, puber og barer.
Mer stoff om mat
Kombinasjonen mat og drikke har alltid stått sentralt og ettersom stadig flere kjøkkensjefer leser Apéritif, økes antall sider med matstoff. Nye profesjonelle journalister fra hele landet er tilknyttet redaksjonen for å gi kjøkkenet det beste.
Mer om brennevin og øl
Det betyr ikke på noen måte at det blir mindre stoff om
drikke. Apéritif roses som det magasinet som skriver best om vin, brennevin, øl og annet godt drikke. Nå er nye journalister også kommet til på dette området, og vi øker omtalen av øl og sterkere saker. Ingen billige løsninger i Apéritif. Derfor er det også at Schibsted-avisen Avis1 med over 240 000 i opplag ukentlig kjøper mat- og drikkestoff av redaksjonen til Apéritif.
Trender og analyser og tester
Det som også skiller Apéritif fra andre blader på markedet er de store og meget populære testene redaksjonen gjennomfører av alt som er godt. Neste år blir det enda flere tester. Dessuten øker vi vår overvåkning av hvilke trender som preger markedet og dermed påvirker bransjen. Journalister i utlandet og samarbeid med utenlandske medier vil Apéritif gi bransjen stoff om hva som skjer der ute før det kommer hit til lands.
Enda stiligere design
Apéritif er kjent langt uten for landets grenser for sitt elegante design. Mat og drikke er estetiske produkter og skal formidles slik, mener redaksjonen og bringer aldri tradisjonelle
fagpressebilder på trykk. Nå tar redaksjonen nok et skritt og vil gjøre bladet enda bedre designmessig. Du som bare leser bladet på nettet har kanskje sett det ligge ute på barer og kafeer. Selv om du etter loven ikke skal utsettes for faren ved å se alkoholreklame, har du kanskje sett at bladet ikke ser ut som de tradisjonelle fagbladene. Nei, derimot som ett du finner i hyllene til Narvesen. (Sjekk om du kan abonnere.) Apéritif mener at bransjen og temaet fortjener topp design og topp journalistikk.
Er du i serveringsbransjen, har du mye å glede deg til, sier redaktør Jan H. Amundsen.
29.10.99.
Bestill abonnement her:
Forsiden akkurat nå