Større, enda bedre og til mange flere

Gode nyheter for serveringsbransjen. Apéritifs papirutgave blir fra nyttår distribuert til samtlige restauranter, barer og puber. Samtidig øker sidetallet med flere sider matstoff og ikke minst blir designet, som bladet fra før er kjent for, enda mer eleg
Redaksjonen
30 September 1999 - 18:40

Snart vil du som leser Apéritif på nett se magasinet med nytt design og forbedret funksjonalitet. Men vær trygg, med det samme stoffet som har gjort Apéritif til det mest leste nettmagasinet om mat og drikke på nettet.
 
Samtidig skjer det også meget spennende ting med papirutgaven. Da Apéritif kom på markedet for fire år siden, satte det en ny standard for fagblader til serveringsbransjen: Flott design og profesjonell journalistikk er stikkord. Selv om bladet fremdels betraktes som en ubestridt ener, har redaksjonen ambisjoner om å gi bransjen enda mer.
 
Større opplag
For at flest mulig skal få oppleve Apéritifs nye gode sider vil bladet bli distribuert til samtlige av landets restauranter, puber og barer.

 
Mer stoff om mat
Kombinasjonen mat og drikke har alltid stått sentralt og ettersom stadig flere kjøkkensjefer leser Apéritif, økes antall sider med matstoff. Nye profesjonelle journalister fra hele landet er tilknyttet redaksjonen for å gi kjøkkenet det beste.
 
Mer om brennevin og øl
Det betyr ikke på noen måte at det blir mindre stoff om

drikke. Apéritif roses som det magasinet som skriver best om vin, brennevin, øl og annet godt drikke. Nå er nye journalister også kommet til på dette området, og vi øker omtalen av øl og sterkere saker. Ingen billige løsninger i Apéritif. Derfor er det også at Schibsted-avisen Avis1 med over 240 000 i opplag ukentlig kjøper mat- og drikkestoff av redaksjonen til Apéritif.
 
Trender og analyser og tester
Det som også skiller Apéritif fra andre blader på markedet er de store og meget populære testene redaksjonen gjennomfører av alt som er godt. Neste år blir det enda flere tester. Dessuten øker vi vår overvåkning av hvilke trender som preger markedet og dermed påvirker bransjen. Journalister i utlandet og samarbeid med utenlandske medier vil Apéritif gi bransjen stoff om hva som skjer der ute før det kommer hit til lands.
 
Enda stiligere design
Apéritif er kjent langt uten for landets grenser for sitt elegante design. Mat og drikke er estetiske produkter og skal formidles slik, mener redaksjonen og bringer aldri tradisjonelle

fagpressebilder på trykk. Nå tar redaksjonen nok et skritt og vil gjøre bladet enda bedre designmessig. Du som bare leser bladet på nettet har kanskje sett det ligge ute på barer og kafeer. Selv om du etter loven ikke skal utsettes for faren ved å se alkoholreklame, har du kanskje sett at bladet ikke ser ut som de tradisjonelle fagbladene. Nei, derimot som ett du finner i hyllene til Narvesen. (Sjekk om du kan abonnere.) Apéritif mener at bransjen og temaet fortjener topp design og topp journalistikk.
 
Er du i serveringsbransjen, har du mye å glede deg til, sier redaktør Jan H. Amundsen.
29.10.99.
 
Bestill abonnement her:
 

Få unike vintips sendt rett til din mobil
Annonse
Vintips som sms

Få unike vintips sendt rett til din mobil

Du står på polet og vet ikke hva du skal velge. Fortvil ikke – for hjelpen er nær: Bestill vår sms-tjeneste og du får 2 ukentlige vintips.

Les hele saken

Artikler detail - section 11

Chianti Classico-legende vel verd å bli kjent med
+
Godbiter i pollisten

Chianti Classico-legende vel verd å bli kjent med

Denne vingården var lenge under radaren, til tross for at den har mye unikt å by på. Også til norske vinelskere.

Les hele saken

Artikler detail - section 11 Dagens rett

Endelig er disse vinene på polet – og for noen priser
+
Ukens vin

Endelig er disse vinene på polet – og for noen priser

De er signert en levende legende, og er tilgjengelig til knallgode priser.

Les hele saken

Artikler detail - section 11 Dagens rett 2

Det er fortsatt mange gode grunner til å dra til USA: Omakasen på DDOBAR er en av dem
+

Det er fortsatt mange gode grunner til å dra til USA: Omakasen på DDOBAR er en av dem

Koreanske Jiho Kim foretrekker å beskrive sitt kjøkken som globalt. Som også er veldig representativt for smeltedigelen New York. På toppen av det hele bruker han betegnelsen omakase, men følger ingen sushi-regler, og bruker knapt ris.

Les hele saken

Artikler detail - section 11 Ukens vin

Så heftig kan også skreimiddagen bli
Dagens rett
Stekt skrei med posjert egg og pancetta

Så heftig kan også skreimiddagen bli

Posjert egg og pancetta løfter det faste torskekjøttet til nye høyder.

Les hele saken
Forsiden akkurat nå
Chianti Classico-legende vel verd å bli kjent med
+
Godbiter i pollisten

Chianti Classico-legende vel verd å bli kjent med

Denne vingården var lenge under radaren, til tross for at den har mye unikt å by på. Også til norske vinelskere.

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 2

Endelig er disse vinene på polet – og for noen priser
+
Ukens vin

Endelig er disse vinene på polet – og for noen priser

De er signert en levende legende, og er tilgjengelig til knallgode priser.

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 3

Her er din guide til vin med lite sukker og lite kalorier
Guide
Vin med lite sukker og kalorier

Her er din guide til vin med lite sukker og lite kalorier

Etterspørselen etter viner med lite sukker og alkohol er stor, men ønsker du å gå ned i vekt er mengden like viktig

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 4

Slik velger du vin til sushi
Mat og vin i kombinasjon

Slik velger du vin til sushi

Sushi har sarte smaker og det er den delikate råvaren som spiller hovedrollen, dette gjør vinvalget både enkelt og komplisert.

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 5

Kyllingsalat med parmesankrutonger er på bordet i løpet av 20 minutter
Dagens rett

Kyllingsalat med parmesankrutonger er på bordet i løpet av 20 minutter

En fyldig salat som kan minne om en cæsarsalat, lager du raskt av ferdigstekt kylling - eller rester.

Les hele saken

Forsiden akkurat nå - 6

Det er fortsatt mange gode grunner til å dra til USA: Omakasen på DDOBAR er en av dem
+

Det er fortsatt mange gode grunner til å dra til USA: Omakasen på DDOBAR er en av dem

Koreanske Jiho Kim foretrekker å beskrive sitt kjøkken som globalt. Som også er veldig representativt for smeltedigelen New York. På toppen av det hele bruker han betegnelsen omakase, men følger ingen sushi-regler, og bruker knapt ris.

Les hele saken
Få ukentlig nyhetsbrev fra Apéritif rett i innboksen din Hver søndag får du de mest leste sakene fra Apéritif
Les mer om de andre nyhetsbrevene våre her