Serviceprisen 2004 til Statholdergaarden
Tiårs-jubilanten Statholdergaarden fikk forrige uke nok en utmerkelse for sitt utmerkede restaurantprodukt under Serviceforum i Stavanger. Som vinner av den 16. utgaven av American Express Servicepris, har restauranten nok et fysisk bevis på publikums og
Redaksjonen
09 Mars 2005 - 01:00
- Vi er svært ydmyke og takknemlige for å kunne motta en servicepris fra våre gjester. Det gir oss en bekreftelse på at vårt fokus er riktig og verdsettes av våre kunder, sier Bent Stiansen, eier av Statholdergaarden.
Bent forteller at han én gang tidligere har vunnet Serviceprisen, og hvor viktig det er å få anerkjennelse for det man brenner for.
- For meg personlig er det også svært hyggelig at denne prisen ikke er en pris til meg, men en pris til hele huset. For her på huset drar vi lasset sammen, avslutter han.
Som eneste bransjepris utdelt av publikum, i kombinasjon med en fagjury, henger Serviceprisen fra American Express høyt for restaurantnæringen. Årets vinner knivet helt i toppen når det gjaldt antall stemmer, og oppnådde gjennomgående høyere karakter for sin atmosfære, matopplevelse og ikke minst service enn sine nærmeste konkurrenter.
- Med en snittkarakter på 5,21 av 6 mulige, er årets vinner helt klart en restaurant som våre medlemmer har satt svært høyt gjennom hele 2004, sier Lars-Erik Rosby, Vice President for American Express Card Services Unit i Norge.
Fagjuryen - som har bestått av Ingunn Hofseth, Generalsekretær i HSMAI Norge, Christer Berens, sommelier og vinbokforfatter med egen vinserie, Frank Nystuen, tekstforfatter i reklamebyrået Greyhound samt Lars-Erik Rosby fra American Express Card Services Unit har lagt vekt på at vinneren gjennom sin ti år lange historie har vært blant landet mest anerkjente restauranter. Statholdergaarden har også etablert seg som en sted hvor man har vært flinke til å skape dyktige medarbeidere som er og har vært med på å drive bransjen fremover. Dessuten har restauranten en genuint høy servicegrad og ansatte som virkelig elsker faget sitt. For ikke å glemme Bent og Anette, to fargerike mennesker, som har drevet restauranten i 10 år på egen regning. Det i seg selv er et kunststykke i denne bransjen.
I tillegg til vinneren fikk oslorestaurantene Feinschmecker og Bagatelle hederlig omtale ved utdelingen av American Express Servicepris for 2004.
Kilde: Greyhound
Forsiden akkurat nå