Behandlingen av saken i Stortinget skjer til høsten, og fra 1. januar 2003 vil Rim og alle andre lignende produkter være i vanlige butikker. Frem til den tid tilbys Rim på restauranter, puber og barer. Siden sider og smakstilsatte alkoholdrikker kom på det norske markedet på begynnelsen av 90-tallet, har produktene utviklet seg mye. Kjøperne har blitt flere og fordeler seg over flere aldersgrupper. Det er likevel flest kvinner som kjøper produktene, og nå blir det altså likestilling med "gutta" som handler ølet sitt på super'n.
Spesialtilpasset unge kvinner
Utgangspunktet for Rim var å lage en spesialtilpasset og forfriskende drikk for unge kvinner. Konseptet Rim er stilrent, spiller på det nordiske og målgruppen er kvinner +/- 30 år. Smaken er utviklet ved laboratoriet ved Ringnes etter omfattende testing og fokusgrupper. Produktet er testet på kvinner i målgruppen og har fått høy score på både smak og utseende.
Produktfakta
Rim kommer i to smaksvarianter. Blueberry Cooler og Lime Cooler. Rim er en vinbasert drikk. I utviklingen av produktet er det lagt vekt på å gjøre den spesielt forfriskende og ikke for søt. Begge variantene har litt kullsyre slik at de virker lett sprudlende. Rim har 4,7 prosent alkoholinnhold og det kommer også en lavalkohol variant med 2,5%.
På utelivsmarkedet kommer Rim i 0,3 liters flasker, og når dagligvarehandelen kan selge produktene, blir Rim å finne på 0,25 liters boks.
Kilde: Ringnes