En ung engelskmann som i 1999 kjøpte blant annet domenenavnene til to av verdens mest kjente vinprodusenter; Lafite og Mouton, forsøkte å forhandle seg frem til en høyere salgspris fra disse men endte nylig opp med en bitter erfaring.
Den vinelskende Nicholas Gebbie, en tidligere student på 24 år, registrerte i 1999 forskjellige avarter av navnene til Château Lafite-Rothschild og Château Mouton-Rothschild som internett-adresser. En ikke ukjent tankegang og fremgangsmåte for personer som gjør dette i stor stil og derfor gjerne kalles domenehaier.
I tiden etter 1999 har han kontaktet vinslottene for å tilby overføring av navnene mot et par kasser av deres vin. Han hadde nok ikke regnet med de reaksjoner han fikk i retur.
For selv om begge vinslott eies av Domaines Baron de Rothschild reagerte Mouton-Rothschild med advokater mens Latite-Rothschild svarte med å invitere Gebbie på lunsj. Marie-Madeleine Saintout, Domaines Rothschilds advokat, fortalte at begge slott var villige til å inngå en avtale, men at Gebbie krevde for mye. - Vi tilbød ham noen flasker samt å dekke hans kostnader, men Gebbie ville ha mer. Forhandlingene pågikk et helt år. Til slutt gikk vi lei hele saken, og gikk derfor til rettslige skritt.