Flasken er grønn med stor Hansa-logo i gull og det er kun på noen utvalgte steder at publikum kan få nyte en Hansa fra den nye flasken. Selv om Hansa nå har byttet slagord fra "Lagret lengst - verdt å vente på" til "Rett på smak", er det verdt å merke seg at øl tappet på en lystett aluminiumflaske nok kan lagres lenger enn øl på en brun glassflaske.
Parallelt med lanseringen av den nye flasken har Hansa sammen med gruppens to andre medlemmer, Borg og CB, redesignet store deler av etikettprogrammet. Borg Bryggerier har samtidig fått frisket opp logoen.
Det hele startet på trendy nattklubber i Paris der Heineken så at deres produkter sakte men sikkert mistet grepet på publikum. I stedet for å gi opp, satte de i gang med en omfattende undersøkelse for å finne svaret på hvorfor unge voksne gikk fra øl til andre drikkevarer. Svaret kom ganske raskt: Produktet i seg selv var bra, men emballasjen var ikke trendy nok. De gode, gamle ølflaskene passet rett og slett ikke inn i resten av omgivelsene.
Nå gjenstår det bare å installere metalldetektorer i døra på de utvalgte stedene - så den nye emballasjen ikke "spaserer" ut sammen med gjestene...