Figgjo årets bedrift
Figgjo AS er partner til Bocuse d' Or Europe 2008. Konkurransen er den europeiske opptakten til VM i kokkekunst i Lyon i 2009. Nå er Figgjo valgt til Stavanger-regionenes beste bedrift i 2007.
Redaksjonen
23 November 2007 - 09:00
Det er design, funksjonalitet og en imponerende kundeliste som gjør at Figgjo stikker av med seieren.
Det er 20. gang prisen deles ut og Figgjo får prisen for å kombinere design og funksjonalitet på stadig nye måter.
Bevisst strategi
Gjennom en bevisst markedsstrategi har bedriften som ble stiftet i 1941 gått fra å være en tradisjonsrik norsk bedrift til å bli en eksportrettet nisjebedrift med imponerende kundelister.
Bedriften har ved flere anledninger mottatt priser for godt design. I tillegg til å ha mottatt hedersprisen for godt design, fikk de i år for 10. gang merket for god design som utdeles av Norsk designråd.
Æresbevisning
Dette er en æresbevisning som tildeles norske produkter som har utmerket seg med annerledes og sikker design, både funksjonelt og visuelt.
Mye eksport
Bedriften eksporterer 55 prosent av produksjonen til 35 land over hele verden. De har kontrakter med Wembley Stadium's VIP catering i London og det verdensberømte Hotell Madinat Jumeirah i Dubai. Bedriften synliggjøres også over hele verden ved å ha blitt leverandør til Utenriksdepartementets utenriksstasjoner.
Bedriften har 155 ansatte som i 2006 leverte en omsetning på 95 millioner kroner Driftresultatet ble på i overkant av 10 millioner kroner.
Forsiden akkurat nå