I snitt drakk hver nordmann 18 liter kjøpevann.
- Interessen for vann er noe helt annet i dag enn for få år siden. Vi tror BonAqua vil stå sterkt i det nye vannmarkedet som vokser frem. Vann er blitt mer enn helse, det er blitt et livsstilsprodukt, sier Løvenskiold.
Gjennom omfattende testing har Coca-Cola kommet frem til et kullsyrenivå, samt en mineralblanding med lavt saltnivå, som gir BonAqua en balansert smak - en smak som har kommet vinnende ut i tester sammenlignet med nasjonale vannmerker i både Norge, Sverige og Danmark. Det er faktisk stor forskjell på smaken av forkjellige typer kullsyreholdig vann. Tester viser at forbrukerne godt klarer å kjenne forskjeller, sier hun.
- Vi har et globalt nettverk, og skal utnytte vår kunnskap om kontinentale drikkevaner i posisjoneringen av BonAqua. Flere internasjonale vaner for vanndrikking er på vei til Norge. For eksempel ser vi at vann serveres til kaffe i de nye kaffebarene, påpeker Løvenskiold.