Absolut satser med ny smak og reklame
Absolut spriter opp markedsføringen med ny reklamekampanje i USA. I annonsene er flasken fotografert på en måte som aldri tidligere er brukt i kampanjer for Absolut. Snart kommer også den sjette smaksvarianten, Absolut Vanilia
Redaksjonen
14 November 2002 - 01:00
Absolut har fortsatt stor suksess, og er verdens tredje største brennevinsmerke. Salget øker over hele verden, og vi utvikler markedsføringen vår som alltid, sier Bengt Baron, toppsjef i The Absolut Company.
De seneste årene har selskapet brukt mye tid og krefter på skifte distributør over hele verden. Nå som de nye distributørene er på plass, øker Absolut takten i markedsføring og produktutvikling.
Nærbilder av flasken
I månedsskiftet november-desember lanseres reklamekampanjen Absolut Heritage i USA. Fortsatt er det den berømte flasken som er helten, men for å få fram produktkvaliteten er flasken fotografert på en måte som er ny i annonser for Absolut.
- Vår prisbelønnede kampanje skygger noen ganger for budskapet om at vodkaen er av høyeste kvalitet. Absolut framstilles av svensk vinterhvete og rent, friskt vann fra vår egen kilde. Destillasjonsmetoden er spesiell for å oppnå en ren vodka som likevel beholder sin kornkarakter. Disse argumentene vil vi løfte fram i Absolut Heritage-kampanjen, sier markedsdirektør Eva Kempe-Forsberg.
Vaniljevodka neste
I begynnelsen av neste år lanseres en helt ny smaksvariant: Absolut Vanilia. Varianten lanseres først i Sverige, USA og Canada. I utvalget finnes også Absolut Kurant og Absolut Peppar. Alle variantene av Absolut er markedsledere i sine segmenter på det viktige USA-markedet.
Absolut Vanilia er en naturlig utvikling av smaksporteføljen. Sist selskapet lanserte en ny smak var da Absolut Mandrin kom i salg i Norge i begynnelsen av 2000.
Forsiden akkurat nå