I Norge var salgsøkningen av Absolut i 2003 på 5 prosent. I andre deler av Vest-Europa, i markeder som Tyskland, Hellas, Frankrike og Storbritannia, har veksten vært enda større. Til sammen har leveransen til disse markedene økt med ni prosent i løpet av 2003. Leveransen til Hellas alene økte med hele 17 prosent, til totalt 2,2 millioner liter. Det gjør Hellas til det tredje største Absolut-markedet i verden.
- Absolut har hatt en enorm utvikling i Hellas helt siden vi lanserte våre produkter der i 1989. Sammen med USA og Canada hører Hellas med blant våre tre største markeder, sier Bengt Baron, administrerende direktør for V&S Absolut Spirits.
Leveransen til markeder i Øst- og Sentral-Europa, som Russland, Polen og Tsjekkia har også hatt en økning, og viser tegn til ytterligere vekst på sikt. Asia og Stillehavs-området er spennende vekstområder for Absolut. I løpet av 2003 var økningen i leveransen i disse regionene på 37 prosent. Kina, som er et nytt marked for Absolut, er nå det nest største markedet for Absolut i Asia.
I USA, det største markedet for Absolut, økte salget til forhandler de siste syv månedene av året med 4,3 prosent. Gjennom hele året ble økningen på 0,3 prosent i et vodkamarked med hard konkurranse.
- Framgangen i fjorårets siste syv måneder skyldes det nå veletablert samarbeidet med vår amerikanske partner, Future Brands, en fokusert markedsføring og et godt salg av vårt nye produkt, Absolut Vanilia. Vår amerikanske partner vil i 2004 utnytte den sterke posisjonen Absolut har fått til å selge hele 45 millioner liter, avslutter Bengt Baron i en pressemelding fra selskapet.