- Det viktige for Aass Bryggeri er at kjeden og ikke minst forbrukerne er fornøyde. Svaret på det, mener jeg vi fikk nå når Kiwi ønsket - og viderefører - nasjonal avtale med Aass Bryggeri for 2010. Det sier salgsdisponent i Aass Bryggeri, Tom Styrmoe.
Etter at Aass fikk innpass i Kiwis butikker har volumveksten vært høyere enn Aass' generelle volumutvikling i markedet.
Fornøyd som forventet
- Tallene er gode, og vi er fornøyd med økningen. Samtidig er vi så sikre på våre produkter at økningen ikke kommer som en overraskelse, spesielt med tanke på hvor mange butikker som finnes i Kiwi-kjeden, sier Styrmoe.
Populært øl
Veksten viser også bryggeriets popularitet blant forbrukerne, mener Styrmoe. Bryggeriet har egen Venneforening, Drammens-Ølets Venner (DØV), med over 40.000 medlemmer bosatt i Norge og utlandet. Medlemmene i DØV ønsker å finne Aass produkter der de selv er, og det har blitt mye bedre og enklere nå når vi er inne i alle Kiwi sine butikker.
Om Aass Bryggeri
Aass Bryggeri har røtter tilbake til 1834, og er fortsatt en 100 prosent familieeid bedrift som i dag ledes av fjerde generasjon Aass. Bryggeriet er Norges eldste og ligger fortsatt på samme sted som da det ble grunnlagt, ved elvebredden sentralt i Drammen sentrum.
Aass Bryggeri produserer primært øl og har omlag 30 ulike varianter i sin portefølje. I tillegg produseres egenutviklet mineralvann samt Solo som eies sammen med flere produsenter.
I tillegg til et dypt engasjement for å lage det beste ølet, er Aass Bryggeri også engasjert i en rekke aktiviteter i Drammen og støtter over 70 lag og foreninger i alle størrelser og omfang.