Det er verdisettingsselskapet Intangible Business som nylig har gjennomført en undersøkelse på nærmere 10 000 vin- og brennevinsmerker for å komme frem til de hundre sterkeste merkevarene i verden. I den sterke konkurransen var det Smirnoff som ble rangert som den sterkeste merkevaren av samtlige. Ifølge Intangible Business vant Smirnoff blant annet på grunn av at den over hele verden serveres på nesten alle tenkelige steder med sjenkebevilling.
Selskapet uttalte også at den virkelige makten til det velkjente vodkamerket og de andre topplasserte produktene ligger i at de skaper verdi for eieren. Det selges på verdensbasis 22 millioner kasser med Smirnoff hvert år, hvorav 618 000 kasser i Norge alene. Vodkaen som ble relansert i Paris etter den russiske revolusjonen, lages i dag etter de samme strenge reglene som originalen og etter en trippel destilasjon blir vodkaen filtrert ti ganger.
Smirnoff eies av selskapet Diageo, som foruten å ha hele tre merker på topp-ti listen (Johnnie Walker, nr 3, og Bailey's, nr 10), også ble kåret til det ledende eierselskapet foran Baccardi Martini, Pernod Ricard og LVMH.