Da champagneprodusenten for noen år siden trakk seg fra det norske markedet, var årsaken at Roederer den gang fant det norske markedet som uinteressant. De hadde knapphet på luksuschampagnen Cristal, og prioriterte i stedet de russiske kundene. Etter at Vinmonopolet kunne melde om 30 prosent oppgang i champagnemarkedet sist år, fant Roederer mulighet for å igjen kunne tilgodese oss nordmenn med noen tusen flasker i året.
Og med dette blir det mulig å kjøpe den eksklusive champagnen Cristal også her hjemme. Champagnen har de siste årene blitt nærmest et ikon for artister og kjendiser som er ute etter det aller beste.
Roederer hadde dialog med flere norske importører før valget falt på Strøm. Inntil Moët-Hennessy startet egen import til Norge, var det Strøm som hadde den andre store luksuschampagnen, Dom Perignon, i sitt sortiment. Dette har nok bidratt positivt når Roederer nå skulle velge samarbeidspartner i Norge.
Sist år ble det solgt mer enn 200.000 liter champagne i Norge. I år forventes salget å nå 250.000 liter.
Salget av Louis Roederer Champagne på Vinmonopolet starter i mai, mens salget innen Horeca starter så raskt som mulig.