Over til direkte distribusjon
Foster's skal gå over til direkte distribusjon på det nordiske markedet.
Redaksjonen
28 November 2008 - 09:00
Foster's Group Limited går over til direkte salg, markedsføring og distribusjon av sin ledende vinportefølje i Norge, Sverige og Finland.
Dette skjer fra begynnelsen av 2009.
Veien å gå
Foster's-konsernet mener at dette er veien å gå for å bygge videre på posisjonen til merker som Lindemans, Penfolds, Beringer, Rosemount og Wolf Blass.
- Vi har en enestående vinportefølje og en kategoriledende posisjon i Norden. Denne overgangen til større direktekontroll over salg og distribusjon legger grunnlaget for fortsatt suksess, sier Richard Trimby, Foster's Commercial Director for Continental Europe.
Avslutter samarbeid
Endringen betyr at Foster's avslutter samarbeidet med sin nordiske distributør V&S Group.
- Selv om vi har hatt et godt samarbeid med V&S, føler vi nå at tiden er inne for å ta neste steg i vekstfasen ved å opprette en egen regional salgsorganisasjon, sier Richard Trimby i en pressemelding.
Foster's aktiviteter i det nordiske markedet skal ledes av administrerende direktør Jonas Hillergren.
Skal utvide
Nå jobbes det med å utvide selskapets lokale salgs- og markedsteam. Overgangen til den nye organisasjonen er planlagt fullført innen mai neste år.
Foster's har opprettet lokale avdelinger i Norge, Sverige og Finland, og kommer til å benytte seg av en logistikkleverandør for å håndtere den lokale kundeservice- og leveransekjeden.
Mens selskapet skal styre distribusjonen til vareutsalgene (de nordiske monopolene) direkte, skal de fortsette å samarbeide med distribusjonspartnere innen bar- og restaurantbransjen og på området duty free.
Forsiden akkurat nå