- De store forandringene kommer i nr. 1, februar 2012, sier Wanda Widerøe. Den nye redaktøren i Ren Mat vil nå ut til og engasjere flere lesere som setter mat, helse og et økologisk levesett høyt i sin hverdag, melder magasinet på sine nettsider oikos.no.
- Dette blir morsomt, det er prime time for økologiske råvarer og levesett, mener Widerøe.
I forrige uke meldte imidlertid Nationen at Nortura sliter med å få sine økologiske produkter inn i dagligvarebutikkene og opp i forbrukernes handlevogner. Selskapet vurderer derfor å legge ned merkevaren «Økologiske Norgården», som i dag består av over 40 økologiske produkter.
Widerøe vil satse på alternative distribusjonskanaler for å nå målet om å selge rundt 10 000 eksemplarer av magasinet. I dag har Ren Mat et opplag på 3000, bortsett fra to spesialutgaver som utgis i et langt høyere opplag.
Wanda Widerøe kommer fra redaktørstillingen i matmagasinet NORD. Hun har også ledet SAS Magasinet og Perspektiv, og var i mange år informasjonssjef og redaktør i Skiforeningen.