Nortura er ny generalsponsor for Norges Kokkemesteres Landsforening (NKL). Samarbeidet inspirerer både medarbeidere og forbrukere, håper Nortura.
- Kokkelandslaget er en perfekt samarbeidspartner for oss. Med deres kunnskap og nysgjerrighet håper vi å nå vår visjon om å inspirere til alle tiders mat. Avtalen gir oss muligheten til å utvikle merkevarene våre og inspirere både forbrukere og medarbeidere, sier konserndirektør for marketing og innovasjon, Kristin Olstad Schea.
Kokkelandslaget og Nortura har fram til nå samarbeidet om eksklusive menyer for hotell- og restaurantmarkedet. Nå utvides samarbeidet til også å omfatte dagligvarehandelen og dermed i stor grad norske forbrukere.
- Vi er veldig glade for at Nortura velger å satse på oss. Nortura har råvarer som våre fremste kokker er stolte av å bruke. Avtalen åpner for et tettere samarbeid som vil komme forbrukerne til gode og også sørge for en bedre rekruttering av fremtidige kokker, sier president i NKL, Kristine H. Hartvigsen.