Foto: (Norskhval.no)

Har du rester av hval, blir de til en saftig wrap

Hvalkjøtt er både lett å lage, raskt, sunt og kjempegodt. Og en perfekt ingrediens i en lettlaget rett som dette. Hvor du med stort hell kan bruke rester.
01 Juli 2024 - 00:00

Hvalkjøttsesongen er kort og intens og det gjelder å nyte den mens råvaren er på topp. La for all del ikke noe gå til spille, for hvalkjøtt er perfekt restemat.

Hvalwrap

Fremgangsmåte

1. Stek hvalstrimlene i smør og dryss over ditt favorittkrydder, salt og pepper.
  2. Eller bruk rester av stekt eller grillet hvalkjøtt.
  3. Bland sammen rømme og chilisaus og smak den til.
  4. Varm tortillaen etter anvisning.
  5. Bland sammen grønnsakene.
  6. Bland hvalkjøttet forsiktig med salaten og legg en passelig mengde på hver wrap.
  7. Legg litt dressing og bønneskudd på toppen og brett sammen.

Vi byr på mange andre deilige wraps

Se alle våre oppskrifter med hvalkjøtt

Bli abonnent på aperitif +  og oppnå store fordeler samtidig

Lag din egen personlige kokebok enten ved å legge denne oppskriften direkte inn fra aperitif.nos oppskrifter eller komponere dine egne.

Få dagens rett som nyhetsbrev

Sendt inn av Norsk hval

Vurder oppskriften

Drikke som passer til denne oppskriften

Portugiserne kan sjømat, også vinene som hører til – her får du supergod valuta for pengene

Viner laget med ekstra godt håndlag til en veldig god pris er perfekte elementer til sommerens meny.

Tester
800 nyheter på Vinmonopolet testet

Noen burgundprodusenter har virkelig lyktes med 2022-årgangen

Faiveley er en av dem som nailer den noe atypiske litt fete og søte burgundårgangen 2022. Det er noen av i alt 800 testede nyheter i juli.

Har du rester av hval, blir de til en saftig wrap

Pannestekt steinbit blir utrolig god med en saus basert på skalldyr og med hjemmelaget persilleolje

Har du ikke skalldyrkraft, kan du fint bruke fiskekraft. Denne sausen kan du dessuten servere til alle typer hvit fisk.

Tester
800 nyheter på Vinmonopolet testet

Noen burgundprodusenter har virkelig lyktes med 2022-årgangen

Dette er folkefavoritten blant oslorestaurantene

Brasserie France er restauranten som flest gjester har brukt DinnerBooking for å sikre seg restaurantbord i Oslo.

Bjørn Svensson gir seg fan ikke

Den kjente kokken Bjørn Svenssons femte restaurant åpner 14.august i Bygdøy Alle i Oslo og heter Fan som rett og slett er svensk for «faen - nå er han her igjen».

I denne paien bruker du rester av poteter og løken du liker best

I denne paien bruker du rester av poteter og løken du liker best

I denne oppskriften foreslås det hele fem ulike typer løk. Men du kan godt bruke bare en eller så mange som du lyster.