Det er fagtidsskriftet Emballering sammen med skolen for grafisk design som står bak designprisen som ble delt ut for første gang i går. Det er ønsket om bedre fokusering på det unge designmiljøet her i landet og på emballasjedesign og merkevarebygging som ligger bak prisen. Tradisjonelt har bedrifter sendt inn emballasjeløsninger til bedømning selv, men denne gange er fire finalister valgt ut på fritt grunnlag og Farris nye glassflaske er en av de fire.
Tanken til designerne er at flasken ikke skal skamme seg ved siden av en fin rødvin, men heller øke eksklusiviteten på et pent dekket bord. Inspirasjonen til flaskene er hentet fra eksklusive olivenolje-flasker (slanke vinflasker). Mange vannflasker verden over er inspirert av vanndråpen, bla gjelder dette Perrier, Ramlösa og Evian. Ringnes ønsker bryte denne tradisjonen for på den måten å sette standarden for hva eksklusive vannflasker er i Norge.
Flasken returneres i Ringnes eget retursystem, men forbrukerne har blitt så glad i den at det går sport i å stjele den fra utestedene!
Vannflaskene selges fra alle barer og restauranter som fører Farris og Imsdal.