Mens flere konkurrenter sliter, vokser Stordalens hotellkjede.
- Det er god stemning i Choice, sier Petter A. Stordalen til E24.
24 millionerChoice-kjeden kunne i første kvartal vise til et brutto driftsresultatet på 24 millioner kroner.
- Vi fortsetter den gode trenden, men vi ser at det blir tøffere og tøffere for hver dag. Men Chocie vokser i et tøft marked, vi tar markedsandeler og har åpnet fem nye hoteller i første kvartal, sier Stordalen.
Godt forberedt
Stordalen spådde ved slutten av fjoråret at hotellblodet skulle flyte i gatene, men at Choice var godt forberedt. Resultatet fra første kvartal viser dette, i følge Stordalen.
Tar andeler
Til tross for den dårlige tiden går Choice i riktig retning.
- Vi er fornøyde med utviklingen så langt, Choice tar markedsandeler i sine viktigste markeder i Norge og Sverige. Hotellbransjen generelt oppleverer redusert etterspørsel, men vi ser at selskapet er godt rustet for de utfordringer som framtiden måtte bringe, sier administrerende direktør i Choice Hotels Scandinavia AS, Torgeir Silseth i pressemeldingen fra Choice.