Bacardi vinner magasinet Drink Internationals store merkevareundersøkelse.
Ifølge en pressemelding fra spritprodusenten selv er merket kåret til vinner både blant bartendere og konsumentene på den andre siden av disken.
Merket selger altså best, og troner også på toppen av listene for bestselgende rom (Bacardi Rom) og bestselgende gin (Bombay Sapphire). I tillegg er Grey Goose det mest populære merket innen vodka.
Undersøkelsen er gjort blant over 300 bartendere i 37 land fordelt på samtlige verdensdeler. Den viser også at Bacardi topper også listen over de kuleste flaskene og hvilke flasker bartenderne liker best å jobbe med.
Når alle kategoriene slås sammen i kåringen av
Familieimperiet Bacardi ble grunnlagt i 1862 i Santiago de Cuba. Gründeren Don Facundo Bacardi Masso revolusjonerte spritindustrien med utviklingen av verdens første lyse, lagrede kvalitetsrom.
Etter sju generasjoner ledes bedriften fremdeles av Bacardi-familien, og er verdens største privateide spritprodusent.
Magasinet Drinks International konstaterer at selv om verdens bartendere gjerne vil være først med det nye, foretrekker de fortsatt de store og kjente merkevarene.