- Det skrives mer og mer om vin i norske medier og bare unntaksvis om øl, juleøl og sommerøl, sier Jan H. Amundsen som er ansvarlig redaktør. Det gjør vi noe med og vet at det er mange der ute som setter stor pris på øl og derfor også vil vite mer om denne drikken.
Dermed tror vi også at folk er langt mer positive til å lese om øl. I sin tid hadde vel Pilsens venner hele 70 000 medlemmer som mottok et medlemsblad. Det finnes dessuten en rekke ølklubber utover landet med organisasjonen Norøl som et samlende punkt for mange.
Øl Apéritif skal selvfølgelig teste øl og på samme kvalitative måten som vi alltid gjør. Her er det ikke snakk om småkjendiser helt uten peiling, men om det profesjonelle testpanelet som Apéritif bruker.
Bladet skal bringe reportasjer fra inn og utland og gi tips om steder du bør besøke hvis du er på farten og får umåtelig lyst på en god øl, noe den ølkjære får ganske ofte, i følge Amundsen.
Ikke for gutta med skinnvest og hvite tennissokker
Jan H. Amundsen Foto: Eva Brænd |
- Vi satser på en målgruppe på pluss/minus 30 år, urbane og opptatt av sosialt samvær, gjerne på et utested og som også setter pris på god mat. Det er definitivt ikke et blad for gutta med skinnvest og hvite tennissokker, sier Amundsen.
Det er designeren Rolf Arne Sand som har ansvar for det grafiske uttrykket og det er Edit Communication som skal produsere bladet for Apéritif. Det første nummeret kommer helt i begynnelsen av juni i et opplag på 15 000. ØL Apéritif skal selges både i løssalg og i abonnement.