Anerkjent russisk vodka blir lettere tilgjengelig
Den russiske vodkaen Stolichnaya blir tilgjengelig i alle Vinmonopolets fullsortimentsbutikker.
Redaksjonen
24 Januar 2007 - 09:53
Distributøren Brand Partners skal gjennom sitt merke Stolichnaya ta opp kampen med de to ledende internasjonale merkene innenfor vodkasegmentet, Smirnoff og Absolut.
Stor suksess
Stolichnaya har vært en internasjonal suksess, og er i dag det tredje mest solgte vodkamerket i verden.
Pernod Ricard sikret seg rettighetene til å distribuere produktet i Norge 2005. Siden da har vodkaen hatt vekst i Norge, selv om distribusjonen har vært begrenset.
- Vi har et produkt som vi er stolte av å kunne distribuere i flere Vinmonopolbutikker enn tidligere. Det interessante for vår del er å se hvilken etterspørsel det har vært etter Stolichnaya till tross for den begrensede distribusjonen.
Vi har lagt merke til at mange bartendere i Norge har merket som sin personlige favoritt. Nå er vi glade for at produktet endelig blir lettere tilgjengelig for kvalitetsbevisste Vinmonopolkunder, sier produktsjef David Moir i en pressemelding.
Genuin
Jesper Lind eier Internasjonalen Bar i Oslo. Han mener at Stolichnaya smaker som en genuin vodka bør gjøre. Det er hans klare favoritt når man skal drikke vodka bar og avkjølt.
Lind mener for øvrig at Stolichnaya har et sterkt og troverdig image.
- Stolichnaya har over tid bygget en sterk posisjon i utelivsbransjen gjennom trendsettere. Nå ser vi at andre, både bartendere og gjester, tar etter, legger Moir til.
Stolichnaya vant den prestisjetunge utmerkelsen Best Vodka of the Show i den tradisjonsrike konkurransen San Francisco World Spirits Competition i 2005.
- Det bekrefter at denne vodkaen er en verdig vodka for det norske markedet, sier David Moir.
Forsiden akkurat nå