Trans Nordic Selection har ansatt Martin Erlandsson som Director of Nordic Sales. Erlandsson, som kommer fra jobben som nordisk markedsdirektør i Treasury Wine Estates (tidligere Foster’s Group), starter i sin nye jobb 1. september.
Han blir ansvarlig for salg til de nordiske monopolkjedene samt den nordiske taxfree-sektoren når Trans Nordic Selection skal ekspandere i de nordiske markedene, skriver selskapet i en pressemelding.
– Det skal bli veldig spennende å begynne på denne nye utfordringen sammen med Trans Nordic Selection. Jeg ser fram til å bruke min erfaring til å videreutvikle Trans Nordic Selection, sier Erlandsson.
Han er Master of Science i International Business Administration fra Lund Universitet og har mer enn 12 års erfaring fra vin- og brennevinsbransjen. Erlandsson har jobbet i Treasury Wine Estates i 3,5 år, og arbeidet før det hos Moët Hennessy, Philipson & Söderberg (del av Altia Group, med varemerker som Moët & Chandon, Campari, Baron Philippe de Rothschild och Hennessy) og Unilever. Han har hele tiden jobbet med salg og markedsføring, i de siste seks årene på et nordisk nivå.
– Martin kommer till oss med bred erfaring fra både vin- og FMCG-bransjen. Hans utmerkede strategiske ferdigheter og salgskompetanse vil øke vår evne til møte behovene i våre markeder, noe både våre kunder og våre leverandører vil nyte godt av, sier administrerende direktør Ketil Normannseth i Trans Nordic Selection.
Trans Nordic Selection (TNS) er en norskbasert vinleverandør, etablert i 2004. TNS har vært den raskest voksende vinleverandøren i det norske markedet de siste fem årene, og har i det siste begynt å ekspandere til andre markeder i Norden, heter det i pressemeldingen.