Den nye profilflasken har vakt behørig oppsikt, både hos forbrukere og i media. Bryggeriet har med den nye 0,33 litersflasken snudd en negativ trend for Farris. Nå øker salget igjen.
"Den nye profilflasken for Farris er et kvantesprang for en tradisjonsrik merkevare og representerer merkevarebygging av ypperste klasse.[...]Totalt sett er dette sterk kommunikasjon der flaskens form, farge og etikettens design og plassering går opp i en høyere enhet", heter det blant annet i juryens uttalelse. Ringnes deler prisen med Strømme Throndsen Design, som har utviklet selve flasken, og byrået Scandinavian Design Group som har designet etiketten.
Også Posten Norge Frimerketjenesten, tekstilbedriften Oleana og GE Vingmed Ultrasound var nominert til Hedersprisen for God Design i år, for henholdsvis frimerkeserien i forbindelse med hundreårsjubileet for Nobels fredspris, en eksklusiv ullpleddserie og et nytt ultralydsystem til bruk innen kardiologi.
- Farris-flasken er et skoleeksempel på god design, sier administrerende direktør Jan R. Stavik i Norsk Designråd. - Det gir konkurransekraft til bedriften og glede og merverdi for brukere, sier han.
Kilde: Newswire