“The Power of Creation” som det nye designet kalles, er utviklet av David Lynch og hans effektmaker, Gary D’Amico.
De to tilbrakte to dager i et filmstudio i California. Der eksperimenterte de med fakler, røykmaskiner og lyseffekter for å komme frem til det endelige flaskedesignet.
Lynch er den andre nålevende artist, etter fotograf og Chanels kreative sjef, Karl Lagerfeld, som jobber direkte med champagnehuset.
Som kjent for den suksessrike, men rimelig spesielle TV-dramaet Twin Peaks, erkjenner Lynch at han liker å gjøre slike kommersielle oppgaver nå og da. Det gir ham mulighet til å eksperimentere med ny teknologi.
Det nye designet ble denne uken presentert i Los Angeles. Til stede var også Dom Pérignons kjellermester, Richard Geoffroy.
De teatralske gaveeskene er bundet med silkebånd i begge ender, hvilket illuderer et oppløftet sceneteppe over de kunstneriske silhuettene i boksen.
Det berensete opplaget med "Power of Creation"-flaskene vil være tilgjengelig i Storbritannia fra midten av oktober. Pris vil bli omlag £120 for Dom Pérignon 2003 og £240 for Rosé 2000.