De fleste forbinder James Bond med champagne eller Vodka Martini, «shaken not stirred». Men mange kommer trolig til å heve øyenbrynene når agent 007 nå skal begynne å drikke øl.
Øldrikkingen er selvsagt ingen tilfeldighet, men resultatet av en rådyr produktplassering fra den hollandske giganten Heineken i den neste Bond-filmen, «Skyfall».
LES OGSÅ: Heineken inn i Brewery International
Heineken er nummer to på lista over importert øl i USA (etter Corona). I 2011 sank imidlertid salget med 2,9 prosent i 2011, og da er det klart man trenger agenter med spesielle fullmakter.
LES OGSÅ: Heineken kjøper SOL
Mens filmen går på kino i høst, skal Heineken også slippe en kaskade av annen markedsføring løs på amerikanerne. Samtidig skal de eksponeres for andre merker i porteføljen, som Newcastle Brown Ale og Amstel Light, skriver wownews.se.
Det mexicanske ølet Indio skal også introduseres i USA på omtrent samme tidspunkt, ifølge amerikanske presse.