Administrerende direktør i Ringnes Jan Bodd tar over
- Bryggeri- og mineralvannnæringen står overfor en rekke utfordringer i årene fremover. Disse utfordringene dreier seg om alt fra norsk avgiftspolitikk til rusforebyggende tiltak. Dette er temaer som Bryggeri- og mineralvannforeningen allerede arbeider me
Redaksjonen
20 Desember 2001 - 01:00
Bryggerinæringen har de siste årene trappet opp sitt forebyggingsarbeid i forhold til ungdom og alkohol.
- Vi ønsker å ta samfunnsansvaret vårt på alvor. Vi vil aldri klare å hindre at ungdom får tak i alkohol, men gjennom rusforebyggende prosjekter ønsker vi å legge til rette for at ungdom skal reflektere rundt eget forhold til alkohol. I dag er denne typen refleksjon dessverre bortimot fraværende, og her ønsker vi å satse bevisst, sier Bodd.
Grensepolitikk
Det norske avgiftsnivået har lenge vært en viktig sak for Bryggeri- og mineralvannforeningen.
- En kombinasjon av den nye europeiske grensepolitikken, lave alkoholavgifter i våre naboland og et generelt høyt norsk avgiftsnivå gjør dette til et svært viktig område for vår virksomhet, sier Bodd.
Jan Bodd er utdannet siviløkonom og har gjennomført både økonomi og markedsføringsutdannelse. Bodd har tidligere vært direktør for salg/marketing i Carlsberg Breweries og arbeidet 14 år for The Coca-Cola Company og deres tapperier både i USA, Italia, Thailand og i Norden.
Bodd tar over vervet som styreformann etter Bjørn Wiggen som går inn i ledelsen i Carlsberg Breweries i København.
Forsiden akkurat nå