Han vant den norske uttakingen med sin cocktail 21 Century. Den skal forhåpentligvis sørge for sterk norsk plassering i den globale finalen i London i januar neste år.
Cocktailen er inspirert av Londons multikulturelle samfunn hvor ingrediensene er hentet fra Slavomirs opprinnelsesland Slovakia, de japanske turistene som flokker seg rundt i Londons gater og de Italienske arbeiderne innen hotell, restaurant og bardrift. Ifølge juryen er cocktailen en god representant for årets tema som går ut på å lage en twist på en klassisk gincocktailoppskrift fra senest 1950, inspirert av det moderne London, med enten Beefeater eller Beefeater 24 som base.
-Norge fortsetter å imponere meg både på nivå og hastigheten nye barer og bartendere har utviklet seg over hele landet. Tidligere er blitt representert to ganger av den fantastiske Truls Thomsen, men nå er det en annen bartender som skal ut å erobre verden i årets Beefeater MIXLDN, Slavomir, sier internasjonal Brand Ambassador Sebastian Hamilton-Mudge om vinnercocktailen etter finalen.
Dette var drinken Truls Thomsen konkurrerte og vant med
Han legger til:
-Dette var en av de vanskeligste konkurransene jeg har dømt og det er fantastisk å se hvordan det norske bartendersamfunnet pusher og støtter hverandre til å bli bedre. Vinnercocktailen har en strålende kompleksitet som gir smaken en dybde i ganen som utviklet seg underveis, samtidig som den påså at Beefeater 24 var helten i cocktailen. Dette var kombinert med et smart konsept som reflekterte Londons velkjente multikulturelle samfunn ved å ta smaker og ingredienser fra rundt om i verden og samle de sammen i harmoni.