Grims Grenka ligger veldig interessant plassert i Oslo, like ved Kvadraturen. For de som ikke kjenner området er det midt mellom Miniflaske-museet og Akershus Festning, med duren av Porscher som akselerer fra Oslo Børs til Aker Brygge som bakgrunnsmusikk. Grims Grenka er hipt, det er helhet og det fungerer.
For å beskrive én del av Grims Grenka, må du forklare hele konseptet, da det er en sammensatt dans som skal gi gjestene på hotellet det spesielle. - Vi ønsker å kunne tilby en helhetlig opplevelse fra gjesten står opp om morgenen, til de avslutter dagen med en liten fest der drikkevarer er levert fra Maxi-baren de har på rommet, forklarer den energiske PR-sjefen Angelica Montez De Oca som kom til Grims Grenka fra Grand Hotel hvor hun var med på å lansere suksessen Ladies' Floor.
- Vi vil at de skal kunne våkne opp og at hotellet stimulerer frem en følelse av å ville feste fra morgenen av, utfyller Jim Anthony Juvera, Food & Beverage-sjefen.
Med Grims Grenka kommer designhotelltrenden til Norge, der hotellet er unikt i alle ledd og kan tilby gjestene en opplevelse uten sidestykke, og forhåpentligvis noe så bra at de ikke behøver å gå ut døra for mer spenning.
Når man setter så høye mål, må både mat og drikke følge etter. Om du ønsker å drikke unike drinker på takterrassen eller nyte en champagnecocktail etter jobb på Ghost Lounge, byr hotellet på dette. Med sin 24 timers roomservice fra et førsteklasses kjøkken skal alle behov for nytelse dekkes.
- Jeg har måttet betale 130 kroner eller mer for en Gin Tonic på diverse barer i Oslo. Jeg synes det er frekt, hos oss ligger nemlig drinkene mellom 90 og 110 kroner, og med en tvist på smaken og utsøkte ingredienser.
Takterrassen Q-Lounge har vært åpen siden sommeren. Og den har demonstrert at på tross av konstant regn, ingen PR og med en beliggenhet midt i en byggeplass, så er Oslo-borgere ute etter noe nytt som også holder høyt mål. Q-Lounge har så langt holdt 15 arrangementer, alt fra motevisninger til kjendis-fester og lanseringsfester. Alt med fortreffelig suksess. Oslofolket liker det de ser og smaker.
Kjøkkensjef Robert Harewood er hentet fra nå sist China World Hotell i Beijing og L'Atelier de Joël Robuchon i London (men har også vært på Lew Canard og Blå kjøkken) for å lage det Grims Grenka kaller modern asian.
Matopplevelsen er ikke bare sene middager på Madu, men også en New York-inspirert meny er å finne i den økologiske baren ved resepsjonen. Her er det klassiske retter fra New York, og selvsagt fete hamburgerretter slik bare amerikanere kan lage dem. Perfekt for en sen lunsj.
Når gjesten vel er inne på rommet, byr hotellet på et interiørdesign som forandrer seg i løpet av dagen etter gjestens ønske. En imponerende bruk av norske og skandinaviske materialer og temaer gir en slags varm minimalisme som kan justeres til å bli en nærmest skremmende partyatmosfære. Alt gjøres ved hjelp av lys.
Her har all design tydelig blitt utformet med tanke på lyset. Langs catwalken som leder inn i rommet til en av de mange suitene, kan en rød og sort kontrast gi deg følelsen av å være på motevisning for kjølig dansk design. Men bare med et trykk på en bryter ved senga kan dette forvandles til en vinteratmosfære og videre til noe mer mykt og varmt.
Shooting Star
Fremgangsmåte
Ginger and Lemongrass Martini
Fremgangsmåte
Kiwi Rush
Fremgangsmåte
Mango and Passionfruit Margarita
Fremgangsmåte
Stupid Cupid drinkoppskrift
Fremgangsmåte
- Fukt toppen/ kanten av et champagneglass med litt vann eller eventuelt med en limebåt.
- Rull så glasskanten forsiktig i det hjemmelagde vaniljesukkeret slik at du får en fin frostkant på glasset og rist av det overskytende.
- Bland frisk jordbærpuré med markjordbærlikøren og ha det i glasset.
- Topp opp med godt avkjølt champagne.
Tips: Vaniljesukker er enkelt å lage selv, og du får et langt bedre resultat enn det vaniljesukkeret du finner i butikken.
Slik lager du hjemmelaget vaniljesukke
Her kan du søke i Apéritifs drinkbase med over 2000 oppskrifter